
شال سیاه
SCIARPA NERA
BLACK SCARF
14’ 40’’ – 2025 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT:
Ali Reza Shah Hosseini
INTERPRETI/CAST: Mohanna Seyedi, Hasti Gharib, Tara Majidzadeh, Pasha Rostami, Hatam Mashmooli, Lotfollah Seyfi, Javad Falahatkar
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Vahid Ebrahimi
MONTAGGIO/EDITING: Ali Reza Shah Hosseini
MUSICHE/MUSIC: Jahanbakhsh Yazdani
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Shah Hossein Film
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
100 Grams (2012), Killer of Dog (2013), Bright Nights (2013), Peddler (2014), The Sheep Who Became a Wolf (2015), Khalvat-e Del (2016), Mehrieh (2018), Erfan (2019), Bighi (2020), Puberty (2021), Smell of Blood (2023), Me Too (2023)
L’ultimo giorno di lavoro di un insegnante, in un piccolo villaggio abbandonato, i suoi studenti gli chiedono qualcosa che cambierà tutto.
On a teacher’s last day of work, in a small abandoned village, his students ask him something that will change everywhere..

קשר דם
LEGAMI DI SANGUE
BLOOD TIES
12’ 04’’ – 2025 Israel – EUROPEAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Tomi Joelah Drucker
INTERPRETI/CAST: Alex Silberg, Mika Peless
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Arie Sando
MONTAGGIO/EDITING: Sharon Yaish
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Haim Daniel
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Tomi Joelah Drucker
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Mind the Gap (2014)
Dopo la morte della madre, Alona (19 anni) cerca di convincere Lia (11 anni), sua sorella, a uscire dal bagno del cimitero dove si è chiusa. Alona sta correndo per prendere il volo di ritorno per Londra, ma la porta chiusa tra loro rivela una barriera più profonda che le costringe entrambe a incontrarsi, forse per la prima volta.
After their mother’s death, Alona (19) tries to convince her sister Lia (11) to come out of the cemetery toilet where she has locked herself in. Alona is rushing to catch her flight back to London, but the closed door between them reveals a deeper barrier that forces both of them to grow up and meet each other, perhaps for the first time.

ČOVJEK KOJI NIJE MOGAO ŠUTJETI
L’UOMO CHE NON POTEVA RIMANERE IN SILENZIO
THE MAN WHO COULD NOT REMAIN SILENT
13’ – 2024 Croatia, France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Nebojša Slijepčević
INTERPRETI/CAST: Goran Bogdan , Alexis Manenti, Dragan Mićanović, Silvio Mumelaš
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Gregor Božič
MONTAGGIO/EDITING: Tomislav Stojanović
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Antitalent, Norfolk films, Contrast Films & Studio Virc
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Nesto o zivotu (2016), Srbenka (2018), Kolazi o lazi (2021), Banija (2022)
Nel cuore dell’inverno, un treno passeggeri viene fermato dalle forze paramilitari. Mentre arrestano civili innocenti, solo un uomo su 500 ha il coraggio di opporsi. Questa è la storia vera di un uomo che non è riuscito a rimanere in silenzio.
In the middle of winter, a passenger train is stopped by paramilitary forces. As they arrest innocent civilians, only one man out of 500 dares to stand up to them. This is the true story of a man who could not remain silent.

A SHORT FILM ABOUT KIDS
UN CORTOMETRAGGIO SUI BAMBINI
10’ – 2023 Palestine
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Ibrahim Handal
INTERPRETI/CAST: Omar Qaraqe, Ayham Qaraqe, Majd Al-Khatib, Omar Al Kurd
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Ibrahim Handal
MONTAGGIO/EDITING: Ibrahim Handal, Hayat Labban
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Al Raseef
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ibrahim Handal / Wisam Al Jafari
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Cold (2017), Him and I (2019), Bethlehem 2001 (2020), A short film about a Chair (2024)
Quattro bambini del campo profughi di Betlemme decidono di andare al mare per la prima volta.
Four kids from the refugee camp in Bethlehem decide to visit the sea for the first time in their life.

ASHIANEH
NIDO
NEST
13’ – 2025 Iran – ITALIAN PREMIERE
REGIA/DIRECTION: Sayed Ali Hashemi
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Sayed Ali Hashemi, Malihe Aghaei
INTERPRETI/CAST: Shamila Shirzad, Mehrnoosh Hajikhani, Sepide Molavi, Ahmadreza Hashemi
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Adib Sobhani
MONTAGGIO/EDITING: Shahin Sabzravan
MUSICHE/MUSIC: Payam Azadi
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ilhan Pro
Shamila vive in Iran con i suoi due fratelli. Sono immigrati afghani i cui genitori sono stati tragicamente uccisi in un attacco terroristico a Kabul. Dopo due anni di residenza in Iran, cercano di iscrivere il loro fratello minore, Samir, a scuola, ma le leggi della Repubblica Islamica dell’Iran glielo impediscono.
Shamila lives in Iran with her two siblings. They are Afghan immigrants whose parents were tragically killed in a terrorist attack in Kabul. After two years of residence in Iran, they attempt to enroll their younger brother, Samir, in school, but the laws of the Islamic Republic of Iran prevent them from doing so.

CALF
VITELLO
14’ – 2023 Ireland
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Jamie O´Rourke
INTERPRETI/CAST: Isabelle Connolly, Kate Nic Chonaonaigh, Stephen Hogan, Isaac Fitzgerald
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Colm Hogan
MONTAGGIO/EDITING: Simon Smith
MUSICHE/MUSIC: Orla O’Rourke
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ronan Cassidy, Jamie O’Rourke, Gregy Burrowes
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Scrap (2021), The Afters (2025)
Un sinistro incidente agricolo costringe Cáit a prendere una decisione terribile.
A sinister farm accident leaves Cáit with a terrible decision to make.

CIPŐK ÉS PATÁK
SCARPE E ZOCCOLI
SHOES AND HOOVES
15’ – 2024 Hungary
REGIA/DIRECTION: Viktória Traub
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Zsuzsanna Bak, Polett Dus, Viktória Traub
MONTAGGIO/EDITING: Lajos Polecsák
MUSICHE/MUSIC: Csaba Kalotás
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Iron Egg (2015), Mermaids and Rhinos (2018)
Paula, una ragazza centauro che lavora come estetista in una piccola città, desidera avere dei piedi umani. Quando incontra Arnold, l’uomo coccodrillo, è amore a prima vista. Riuscirà Paula a muovere i primi passi nella ricerca della propria identità? Quale sarà il prezzo da pagare per il suo tentativo di integrarsi e rinnegare la propria natura?
A pedicurist in a small-town, Paula the centaur-girl longs to have human feet. When she meets Arnold the crocodile-man, it is love at first sight. Can Paula take the first steps in her search for identity? What will be the price of her attempts to fit in and deny her true self?
COMO SI LA TIERRA SE LAS HUBIERA TRAGADO
COME SE LA TERRA LI AVESSE INGHIOTTITI
AS IF THE EARTH HAD SWALLOWED THEM UP
14’ 03’’ – 2025 France
REGIA/DIRECTION: Natalia León
PRODUZIONE/PRODUCED BY: XBO Films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Limites (2009), Court-circuit (2024)
Olivia, una giovane donna che vive all’estero, torna nella sua città natale in Messico nella speranza di riconnettersi con il suo passato.
Olivia, a young woman living abroad, returns to her hometown in Mexico in the hope of reconnecting with her past.

DON’T LEAVE HOME!
NON USCIRE DI CASA!
11’ 19’’ – 2024 Georgia – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: David Japaridze
INTERPRETI/CAST: Gogi Turkiashvili, Mariam Roinishvili, Piqria Niqabadze, Michael Gavasheli
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Guri Goliadze
MONTAGGIO/EDITING: David Japaridze
MUSICHE/MUSIC: Zviad Mgebry
PRODUZIONE/PRODUCED BY: 20 Steps
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Bar (2018)
Nel 2012, Data, un uomo di 82 anni, si sveglia una mattina aspettando la visita di sua nipote, sua figlia e suo genero. Tuttavia nota qualcosa di insolito fuori dalla sua casa, segnando l’inizio di un’odissea tragica che lo separerà dai suoi cari e dalla sua patria. Questa è la storia vera dell’ingresso di Data in una nuova e crudele realtà.
In 2012, 82-year-old Data woke up one morning, expecting a visit from his granddaughter, daughter, and son-in-law. However, he noticed something unusual outside his house, marking the beginning of a tragic ordeal that separated him from his loved ones and home country. This is the true story of Data’s initial moments in a cruel new reality.

HARDCORE
19’ 25” – 2024 Italy
REGIA/DIRECTION: Francesco Barozzi
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Francesco Barozzi, Natalia Guerrieri (consultant)
INTERPRETI/CAST: Beatrice Schiros, Marco Marzaioli, Catia Gallotta, Emanuele D’Antonio, Francesco Barozzi
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Gianpiero Puricella
MONTAGGIO/EDITING: Francesco Barozzi, Gabriele Manzo
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Luca Perciballi
PRODUZIONE/PRODUCED BY: CINEMANUDO
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Ellie (2007), Pauline (2007), Diesis: Brevi dalla Società Liquida (2008), La Fuga del coniglio Sciupacose (2013), Tempo Vivo Tempo Morto (2014), Anniversario / Tellurica – Racconti dal cratere (2014), L’ultima notte (2018), Salse Connection (2019), HUB sulla propria pelle (2022)
Dora è una donna perseguitata da due strozzini. In pochi giorni deve raccogliere i soldi necessari a saldare il debito del fratello, attualmente in prigione. Dato che il suo lavoro di domestica non le basta, una giovane coppia di clienti le suggerisce un’alternativa, un impiego molto più redditizio che potrebbe risolvere i suoi problemi una volta per tutte.
Dora is a woman persecuted by two loan sharks. In a few days she has to raise the money needed to pay off the debt of her brother, who is currently in prison. Since her job as a housekeeper is not enough for her, a young couple suggests an alternative, a much more lucrative job that could solve her problems once and for all.

I HATE HELEN
ODIO HELEN
6’ 38’’ – 2025 United Kingdom
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Katie Lambert
INTERPRETI/CAST: Kanan Verma, Edie Allen, Chloe Petts, Kelly Ye, Delina Tesfay, Xavi Ogunbiyi
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Konrad Losch
MONTAGGIO/EDITING: Tamara Ishida
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Harry Jones
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Martha McGuirk, Rosie Brear
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Eat It (2023)
Priya odia Helen. La odia in mensa. La odia durante le lezioni di scienze. La odia soprattutto durante le lezioni di nuoto. Ma soprattutto, Priya odia il modo in cui Helen la fa sentire.
Priya hates Helen. She hates her in the canteen. Hates her during the science lessons. Especially hates her during the swimming lessons. Mostly, Priya hates the way Helen makes her feel.

LE CENTRE DU MONDE
IL CENTRO DEL MONDO
TE CENTRE OF THE WORLD
12’ – 2025 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Coline Rivière, Margaux Rivière
INTERPRETI/CAST: Loubna Abidar
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: May Abadi-Grebler
MONTAGGIO/EDITING: Méloé Poillevé
MUSICHE/MUSIC: Delphine Malaussena
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Été Caniculaire
Una donna esiliata, sola e incinta, attraversa il confine franco-spagnolo. Riuscirà a prendere il treno per la stazione di Perpignan, che Salvador Dalí definiva il “centro del mondo”, su una linea ora sottoposta a stretta sorveglianza?
An exiled woman, alone and pregnant, crosses the French-Spanish border. Will she manage to catch the train to Perpignan station, which Salvador Dali called the « Centre of the World », on a line that is now under heavy surveillance?

LE ROI DU SILENCE
IL GIOCO DEL SILENZIO
THE QUIET GAME
16’ 34” – 2024 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA/DIRECTION: Héloïse Martin
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Héloïse Martin, Azilys Tanneau
INTERPRETI/CAST: Héloïse Martin, Alisson Paradis, Alexis Michalik, Oulaya Amamra, Sophie-Marie Larrouy, Françoise Cadol
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Antoine Belage
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Vanille
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Blue Face Films, Nolita Cinema
Camille, 27 anni, è avvocata presso un centro che si occupa di casi di incesto e violenza. Un giorno incontra una coppia di divorziati che cerca un modo per aiutare la figlia Margot, di 10 anni, vittima di incesto da parte dello zio. Questo caso spinge Camille a confrontarsi con i propri traumi e limiti.
Camille, 27, a lawyer at a center that deals with cases of incest and violence. One day, she meets a divorced couple looking for ways to help their 10-year-old daughter Margot, who has been sexually abused by her uncle. This case pushes Camille to confront her own traumas and limits.

LOVE ME, HOLD ME, ALWAYS
AMAMI, STRINGIMI, SEMPRE
15’ – 2025 United Kingdom
REGIA/DIRECTION: Hardly Speight
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Hardey Speight
INTERPRETI/CAST: Ioana Champain
Appena uscita di prigione, Chrissie va alla ricerca della madre da cui si era allontanata. Costretta a vivere per strada, cerca l’amore nei posti sbagliati.
As soon as she is released from prison, Chrissie goes in search of the mother she had left behind.

LUSTHOUSE
IL FARO DEL PIACERE
6’ 38’’ – 2024 South Korea – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Neeraja Raj
INTERPRETI/CAST: Kim Minji, Kim Taewoo
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Jethro Jamon
MONTAGGIO/EDITING: Belle Thunchanok Suthranintr
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Han Hyein
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Annie Song
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Meow or Never (2020), Everything is Good (2021)
The Girl Who Built a Rocket (2021), She Creates Change (2023), MidRiff (2024)
L’estate solitaria della guardiana del faro Da-hee si accende quando un giovane, di una bellezza devastante, viene portato a riva dalle onde.
Lighthouse keeper Da-hee’s solitary summer ignites when a devastatingly handsome young man is washed ashore by the waves.

MERCENAIRE
MERCENARIO
MERCENARY
14’ 58’’ – 2025 Canada
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Pier-Philippe Chevigny
INTERPRETI/CAST: Marc-André Grondin, Émile Schneider
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Simran Dewan
MONTAGGIO/EDITING: Pier-Philippe Chevigny
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Geneviève Gosselin-G.
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Tala (2014), La Visite (2015), Vétérane (2017), Recrue (2019), Hameçon (2020), Richelieu (2023)
Assunto in un macello grazie a un programma di reinserimento sociale, un ex detenuto cerca disperatamente di trovare un altro lavoro mentre reprime la sua violenza interiore.
Hired in a pig slaughterhouse through a social reintegration program, an ex-convict desperately tries to find another job while repressing his inner violence.

PIES
PIEDI
FEET
19’ – 2025 Spain
REGIA/DIRECTION: Oscar Campos, Paula Vélez
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Sergio Campos
INTERPRETI/CAST: Mauro Vélez, Lluís Altés, Txell Aixendri, Lara Albertos, Merche Montilla
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Biel Castro
MONTAGGIO/EDITING: Sergio Campos
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Oscar Campos, Paula Vélez
Un adolescente sopraffatto dai continui litigi con il padre trova un modo per guadagnare soldi facili e lasciare casa: vendere in forma anonima foto dei propri piedi. Entrando in questo mondo oscuro, avrà una rivelazione che cambierà la sua vita.
A teenager overwhelmed by the continuous arguments with his father finds a way to earn easy money to leave home: anonymously selling pictures of his feet. As he enters this dark world, he will have a revelation that will change his life.

RRUGËS
SULLA VIA
ON THE WAY
15’ – 2024 Kosovo
REGIA/DIRECTION: Samir Karahoda
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Samir Karahoda, Miron Karahoda
INTERPRETI/CAST: Ylber Mehmeti, Miron Karahoda, Kumrije Hoxha
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Samir Karahoda
MONTAGGIO/EDITING: Enis Saraçi
MUSICHE/MUSIC: Jonathan Bree
PRODUZIONE/PRODUCED BY: SK Pictures
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
In Between (2019), Displaced (2021)
Padre e figlio stanno andando all’aeroporto per ritirare un regalo inviato dall’estero dal padrino del ragazzo. Tra ostacoli burocratici e poche o nessuna speranza di reali cambiamenti politici e sociali nel Paese, trovano conforto e forza nel loro comune ottimismo per il futuro.
Father and son are on their way to the airport to pick up a gift sent from abroad by the boy’s godfather. Amid bureaucratic hurdles, with little or no hope for real political and social changes in the country, they find comfort and strength in their shared optimism for the future.

SEEDING, BLOSSOMING, FRUITING
SEMINARE, FIORIRE, FARE IL FRUTTO
16’ – 2024 China – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Junsong Ling
INTERPRETI/CAST: Qianqian Qi, Juncheng Zhang, Jidong Cheng
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Meng Gao
MONTAGGIO/EDITING: Junsong Ling
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Junyan Gao
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Xiaogao gonna die Lonlely (2025)
Se gli organi sani, come i semi, possono essere ripiantati e guarire qualsiasi corpo malato, la vita umana sarà più lunga o più breve? Una madre ha ucciso un vagabondo che aveva nutrito per anni per il bene del figlio malato…
If healthy organs, like seeds, can be replanted and heal any failing body, will human life be longer or shorter? An ailing mother slaughtered a vagrant she had been feeding for years for her sick son. To save his mother, the cured son killed for the criminals. They were victims of exploitation as well as violent offenders.

SHADOWS
OMBRE
12’ 20” – 2024 France, Jordan
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Rand Beiruty
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Marta Magnuska
MONTAGGIO/EDITING: Abdallah Sada
MUSICHE/MUSIC: Kinane Moualla
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Piano Sano Films and Shaghab Films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Halfway (2017), Nudar (2018), Encountering Samir (2020), Tell them about us (2024)
In un aeroporto affollato, Ahlam, una madre quindicenne, sta scappando da Baghdad, l’unico posto che abbia mai conosciuto. Mentre lotta contro le ombre che la circondano, riflette sul suo viaggio per riprendere possesso della propria vita.
In a crowded airport, Ahlam, a 15-year old mother, is running away from Baghdad, the only place she’s ever known. As she fights the shadows lurking around her, she reflects on her

SISOWATH QUAY
IL MOLO DI SISOWATH
15’ 30’’ – 2024 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Stéphanie Lansaque, François Leroy
MONTAGGIO/EDITING: Stéphanie Lansaque, François Leroy
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Bonsoir Monsieur Chu (2006), Mei Ling (2009), Fleuve rouge, sông hông (2012), Cadavre exquis (2018), Le réveil des insectes (2021)
Phnom Penh. Nakry e Sothear si incontrano sul molo di Sisowath per il loro primo appuntamento. Al calar della notte, la storia d’amore si trasforma in un incubo quando la ragazza si trasforma in una strana creatura.
Phnom Penh. Nakry and Sothear meet on the Sisowath quay for their first date. At nightfall, the romance turns into a nightmare when the young girl transforms into a strange creature.

SOLEMATES
COMPAGNI DI SUOLA
12’ 01’’ – 2024 Canada – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Mike Feswick, James Rathbone
INTERPRETI/CAST: Richard Jutras, Garrett Hnatiuk
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Rico Moran
MONTAGGIO/EDITING: Mike Feswick
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Thom Gill, Joseph Shabason
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Torrin Blades, James Rathbone
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Standard of care (2019)
Un negozio di scarpe diventa un luogo irresistibile e ricco di possibilità erotiche.
An old-school shoe store becomes an irresistibly potent zone of erotic possibilities.

A CASA AMARELA
LA CASA GIALLA
THE YELLOW HOUSE
14’ – 2024 Brazil
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Adriel Nizer
INTERPRETI/CAST: Matheus Moura, Katia Horn
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Renato Ogata
MONTAGGIO/EDITING: Daniele Oliveira
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Luiz Lepchak
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Gil Baroni, Andréa Tomeleri
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
A Dança do Fim do Mundo (2017), The Heirs (2017), Quarentena (2021)
Un fattorino decide di aiutare una donna affetta da Alzheimer a ritrovare la strada di casa.
An app delivery man decides to help a woman with Alzheimer’s find her way home.

AL SHEKARA WAL BAHR
ABBANDONATO
FORSAKEN
14’ – 2023 Tunisia
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Aziz Shennawy
INTERPRETI/CAST: Kmar Ben Soltane
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Hatem Nechi
MONTAGGIO/EDITING: Amor Kerkeni
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Genuine for Films and Entertainment
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Korrinty (2021)
Dopo aver deciso di concedersi una vacanza, la trentenne Meriem, davanti al suo balcone, trova il corpo annegato di un uomo africano subsahariano. Nessuno sembra preoccuparsene. Una volta scoperta l’identità della vittima, Meriem deve prendere una decisione.
After 30-year-old Meriem decides to treat herself to a vacation, she finds the body of a Sub-Saharan African man drowned in front of her balcony that no one seems to care about. Upon discovering the victim’s identity, Meriem has to make a decision.

BEAUTIFY
ABBELLIRSI
1’ 20’’ – 2025 United States – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Elizaveta Makarenko
INTERPRETI/CAST: Ellie Lin, Javiera Agustina
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Kyle Simpson
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ringling College of Art and Design
Beautify racconta il viaggio surreale di una giovane donna verso l’accettazione di sé, mentre si confronta con i modelli di bellezza della società e abbraccia la sua vera identità.
Beautify follows a young woman’s surreal journey to self-acceptance as she confronts society’s beauty standards and embraces her true identity.

BITTER WEEDS
ERBE AMARE
12’ – 2024 United Kingdom, United States
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Reuben Hamlyn
INTERPRETI/CAST: Oliver Finnegan, Eileen Davies
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Theo Greay
MONTAGGIO/EDITING: Reuben Hamlyn
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Alexandra Funes
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Mary Catherine Harvey, Cary Mason, Kweku Panti-Amoa, Max Keegan
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Roger (2019), Another Body (2023)
Un adolescente dispettoso viene mandato a prendersi cura della nonna affetta da demenza senile. La nonna lo scambia per il defunto marito traditore.
A mischievous teenager is sent to look after his dementia-suffering grandmother who unravels as she mistakes him for her cheating late husband.

BOGOTÁ STORY
RACCONTO DI BOGOTÀ
16’ – 2023 Colombia
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Esteban Pedraza
INTERPRETI/CAST: Catalina Rey, Víctor Tarazona
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Ryan Marie Helfant
MONTAGGIO/EDITING: Esteban Pedraza
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Diana C. Patiño Martínez
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
DeafBlind Couple (2017), In Reality (2018), The Nurturing (2020)
Una giovane madre deve scegliere tra la sua famiglia e i suoi sogni in un periodo buio della storia della Colombia.
A young mother must choose between her family and her dreams during a dark time in Colombia’s history.

ENTRE LES JOURS
TRA I GIORNI
BETWEEN THE GAPS
4’ 07’’ – 2024 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Martin Bonnin
MONTAGGIO/EDITING: Catherine Aladenise
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Poudrière
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Martin Bonnin
Clément riceve una telefonata da Tessa. È da molto tempo che non si sentono. Mentre cala la notte, lui si perde nella città.
Clément receives a telephone call from Tessa. It’s been a long time since they last spoke. As nightfall approaches, he gets lost in the city.

ETORRIKO DA (ETA ZURE BEGIAK IZANGO DITU)
QUANDO ARRIVA (AVRÀ I TUOI OCCHI)
WHEN IT COMES (IT WILL HAVE YOUR EYES)
12’ – 2024 Spain
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Izibene Oñederra
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Eduardo Elosegi
MONTAGGIO/EDITING: Candela Carroceda García Bobadilla
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Javier Ucar
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Izibene Oñederra, Diego Herguera Acosta
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Hezurbeltzak (2007), Berbaoc (2008), Hotzatak (2013), Beti bezperako koplak (2015), Areka (2016), Kutxa beltza (2016), Lursaguak (2019)
Una piccola comunità è entrata in uno stato di collasso a causa di una crisi ambientale e si sta adattando, come meglio può, alla nuova realtà. I residenti privilegiati vivono una vita edonistica basata sul “carpe diem”, mentre gli altri lottano per sopravvivere senza alcuna alternativa. Cosa ci riserva il futuro? Se non è rimasto nulla, cosa potrà salvarci?
A small community has entered a state of collapse due to an environmental crisis and is adapting as best it can to the new reality. The privileged residents live a hedonistic life based on carpe diem, while the others struggle to survive without any other alternative. What is yet to come? If there is nothing left, can anything save us?

FAMILY MAN
PADRE DI FAMIGLIA
17’ – 2025 Nepal
REGIA/DIRECTION: Kalani Gacon
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Kalani Gacon, Maya Khan
INTERPRETI/CAST: Pasang chheten, Bijay Tamrakar, Sangita Thapa
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Chintan Rajbhandari
MONTAGGIO/EDITING: Andy Finn
MUSICHE/MUSIC: Freya Berkhout
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Mediaport, Friendly dog films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Journey to the Centre of the Heart (2020), The Sound of Dreaming (2022), Soles (2022), Dreamlink (2024)
Durante una tempesta in un remoto villaggio nepalese, un uomo misterioso trova rifugio nella casa di una famiglia tormentata dalla scomparsa del padre. Stranamente riluttante ad andarsene, egli risveglia lentamente i ricordi perduti del padre scomparso.
During a storm in a remote Nepalese village, a mysterious man finds refuge in the house of a family haunted by their father’s disappearance years before. Strangely unwilling to leave, he slowly reawakens lost memories of the missing father.

HUN HETER IDA
IL SUO NOME È IDA
HER NAME IS IDA
15’ 13’’ – 2024 Norway
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Oscar Bøe
INTERPRETI/CAST: Synnøve Macody Lund, Téa Grønner Joner, Magnús Blöndal Jóhannsson, Tore Christian Sævold
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Malin Gutke
MONTAGGIO/EDITING: Sanna Rapp SFK
MUSICHE/MUSIC: Sofia Petterson
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ole Marius Elvestad
Durante una tanto attesa pizzata in famiglia, Martin fa un annuncio che mette in discussione le dinamiche familiari. I suoi genitori capiscono che questa verità non potrà essere accettata.
During a long-awaited family pizza night, Martin makes an announcement that challenges the family dynamic. His parents come to understand that the truth cannot be accepted as one.

IL MONDO A PARTE
WORLD APART
18’ 46’’ – 2024 Italy
REGIA/DIRECTION: Mauro Vecchi
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Mauro Vecchi, Martino Vecchi
INTERPRETI/CAST: Marco Golinucci, Valentina Ghelfi, Giampiero Bartolini, Laura Serena, Laura Pasetti, Claudia Gambino
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Davide Mardegan
MONTAGGIO/EDITING: Pietro Rotteglia Piacentini
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Diaviva
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Bautismo (2018), El Nudo (2020), Il mondo a parte (2024)
Dario è un ragazzo con disabilità che non parla e non cammina, ma comunica attraverso la Comunicazione Facilitata con il supporto di Ada, la sua “facilitatrice”. Vive solo con il padre, il quale ha scoperto di doversi sottoporre a un delicato intervento al cuore. È preoccupato per il futuro di Dario, nel caso l’operazione non andasse come previsto, e decide di rivolgersi a un’assistente sociale. Quest’ultima gli suggerisce di redigere insieme al figlio il “Progetto di Vita”, un documento che raccoglie i bisogni e i desideri del ragazzo, pensato per garantire il suo benessere nel momento in cui il padre non sarà più presente.
Dario is a boy with disabilities who cannot speak or walk, but he communicates using a computer through Facilitated Communication with the help of Ada, his “facilitator.” He lives alone with his father, who has recently discovered that he needs to undergo a delicate heart surgery. Concerned about Dario’s future in case the operation doesn’t go as planned, his father decides to consult a social worker. She advises him to work with Dario to create a “Life Plan,” a document outlining Dario’s needs and wishes, designed to ensure his well-being when his father is no longer able to care for him.

JEAN JACKET
13’ 20’’ – 2025 United States- EUROPEAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Maxim Nebeker, Lucy Nebeker
INTERPRETI/CAST: AnnaSophia Robb, Tony Revolori, Michael Gaston, Megan Byrne, Andrew Key, Aaron Woodall
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Oscar Jimenez
MONTAGGIO/EDITING: Jack Hessler
MUSICHE/MUSIC: Composer Nicholas Escobar
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Angler (2019), The Dowager (2020), Will the Circle Be Unbroken (2022)
Anni dopo aver perso il marito e la fattoria, Jean Jacket cerca i numeri giusti per vincere alla lotteria e ricomprarsi i suoi sogni.
Years after losing her husband and farm, Jean Jacket searches for the right numbers to win the lottery and buy back her dreams.

JOUR DE PERMIS
GIORNO DELL’ESAME
TEST DAY
4’ 20’’ – 2024 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Laura Ghazal
INTERPRETI/CAST: Cédric Ben Abdallah, Léo Grêlé, Clarisse Lhoni-Botte
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: David Merlin-Dufey
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Féline Films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
A Battling Body (2016), Bébé Carbone (2021), Verse Toujours (2021), La Cène.e (2023), Rouge poulet (2024), Garde tes poubelles (2024), Jour de permis (2024), Wayno baba? (2025)
Un padre, ansioso e preoccupato, dà insistentemente consigli al figlio il giorno di un esame speciale…
A worried father frantically gives advice to his son on the day of a special test.

JOUR DE VENT
UNA GIORNATA DI VENTO
WINDY DAY
6’ 32’’ – 2024 France
REGIA/DIRECTION: Martin Chailloux, Ai Kim Crespin, Elise Golfouse, Chloé Lab, Hugo Taillez, Camille Truding
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Martin Chailloux, Truding Camille
MONTAGGIO/EDITING: Martin Chailloux, Ai Kim Crespin
MUSICHE/MUSIC: Camille Riey
Il vento soffia nel parco. Le persone volano via.
Wind blows in a park. People fly away.

KAWAUSO
15’ 22 – 2023 Japan
REGIA/DIRECTION: Akihito Izuhara
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Ikuko Mizokami
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Akihito Izuhara
MONTAGGIO/EDITING: Akihito Izuhara
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Soragoro Uwanosuke
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Akihito Izuhara
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Selnef (2005), Song of Red Forest (2008), Li.Li.TA.Al (2012), Vita Lakamaya (2016)
“Kawauso” significa lontra di fiume giapponese. Un giorno, una ragazza incontra una lontra di fiume giapponese. Cercano di comunicare, ma non va molto bene. Questo perché la lontra di fiume giapponese è già estinta. Non possono interagire perché vivono in realtà separate.
”Kawauso” means Japanese river otter.
One day, a girl meets a Japanese river otter. They try to communicate, but it doesn’t go very well. This is because the Japanese river otter is already extinct, and it is not possible to actually interact with the girl. They existed in separate spaces.
Juno is dead. She hasn’t been around for two years now, but her mother Hanna still spends every day with her. There is an AI-controlled device, the Echoehub, in Juno’s nursery. This is able to calculate possible scenarios that the deceased could have experienced in the future from information fed into it about the dead. Hanna’s wife Paula initially thought the AI in the children’s room was a good method of grieving, but over the past few months she has increasingly reached her limit. She decides to put her wife into cold turkey. But Hanna is prepared to sacrifice everything for the illusion of a perfect family.

LA FUERZA
LA FORZA
THE FORCE
12’ – 2024 Spain
REGIA/DIRECTION: Cristina Martin Barcelona, Maria José Martin Barcelona
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Cristina Martin Barcelona
INTERPRETI/CAST: Tristán Ulloa, Omar Banana, Nourdin Batan, Antonio Mayo, Nur Levy
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Cesar Belandia
MONTAGGIO/EDITING: Cristina Martin Barcelona, Maria José Martin Barcelona
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Lasdelcine Producciones Audiovisuales Sl
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Las Calles Siguen Ardiendo (2014), My Brother Juan (2019), Jorge, a journey by Coque Malla (2022)
Arturo ha appena visto “Star Wars” con la sua classe. Inizia una discussione con i suoi alunni sulla differenza tra il bene e il male. Ciò che comincia come come dibattito su un film finirà per rivelare la personalità degli studenti e le loro storie di vita. Arturo cercherà di farne una lezione preziosa.
Arturo has just watched “Star Wars” with his class, and they are discussing the difference between good and evil. What starts as a debate about a movie will end up revealing the students’ personalities and their own stories, while Arturo tries to impart a valuable lesson.

LA LUZ DE LOS DOMINGOS
LA LUCE DELLE DOMENICHE
THE LIGHT OF SUNDAYS
13’ – 2025 Spain – EUROPEAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Lucas de Gispert
INTERPRETI/CAST: Ramón Garrido, Natalia Zamora, Víctor Rebull Sánchez, Raul Sáez
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Jorge Basterretxea
La morte della madre, la crisi economica e diversi fallimenti lavorativi segnano il destino della famiglia di Nerea e generano una situazione insostenibile tra lei e suo padre. Nerea decide di partire portando con sé la sorellina, lasciandosi alle spalle il padre e il passato. Questa è la storia di un solo giorno: 24 ore in cui Nerea deve raccogliere i soldi necessari per pagare la caparra di un modesto appartamento che le permetterà di ritrovare il calore di una casa.
The death of a mother, the economic crisis, and several failed businesses will shape the fate of Nerea’s family, creating an unbearable situation between her and her father. In this context, she decides to take her little sister with her, leaving her father and past behind. This is the story of a single day—but not just any day—24 hours in which Nerea must gather the money needed to pay the deposit for a modest apartment, allowing her to once again feel the warmth of a home.

L’ENFANT À LA PEAU BLANCHE
IL RAGAZZO DALLA PELLE CHIARA
THE BOY WITH WHITE SKIN
14’ 41’’ – 2024 France, Senegal
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Simon Panay
INTERPRETI/CAST: Aboubacar Dembele, Moussa Thiam, Alassane Diaw, Amadou Galo Toure, Serigne Wadane Ndiaye
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Simon Gouffault
MONTAGGIO/EDITING: Simon Panay
MUSICHE/MUSIC: Philippe Fivet
PRODUZIONE/PRODUCED BY: BANDINI FILMS & ASTOU PRODUCTION (SENEGAL) & La chauve souris
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Drôle de guerre (2014), Waiting for the (t)rain (2015), Nobody Dies Here (2016), Wedding Day (2018), Si tu es un homme (2022)
Affidato dal padre a un gruppo di cercatori d’oro, un bambino albino incarna tutte le loro speranze.
Entrusted by his father to a group of gold-miners, an albino child embodies all of their hopes.

LES ÉCOS-BLASÉS
GLI INDIFFERENTI AMBIENTALI
THE ENVIRONMENTALLY BLASÉ
3’ 48’’ – 2024 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Laura Ghazal
INTERPRETI/CAST: Étienne Diallo, Sébastien Fuglain , Pauline Pouchin, Catherine Raiser-Duchamp, Martine Schambacher, Chloé Fleurie
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: David Merlin-Dufey
MONTAGGIO/EDITING: Nicolas Houver
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Féline Films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
A Battling Body (2016), Bébé Carbone (2021), Verse Toujours (2021), La Cène.e (2023), Rouge poulet (2024), Garde tes poubelles (2024), Jour de permis (2024), Wayno baba? (2025)
Un gruppo di cinici discute delle proprie piccole ribellioni contro le azioni ecologiche, finché una toccante confessione del membro più anziano, Annie, scuote la loro insensibilità .
A group of cynics discusses their small rebellions against eco-friendly actions, until a poignant confession from the oldest member, Annie, shakes their complacency.

MENSCH
PERSONA
HUMAN BEING
16’ 50’’ – 2024 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA/DIRECTION: Luca Lellouche
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Aurore Levy, Luca Lellouche
INTERPRETI/CAST: Anaïde Rozam, Tassadit Mandi, Colombe Ducrot
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Tara-Jay Bangalter
MONTAGGIO/EDITING: Benjamin Bruel
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Deux Ailes Films
Esther è una giovane ostetrica. Ogni giorno, dopo il turno, la nonna Laya la aspetta e le prepara i pasti con i sapori della sua infanzia. Quella notte, Esther ha un incontro inquietante con una delle sue pazienti. Esther e Laya conducono vite fuori dal loro tempo, una per la professione, l’altra per l’età. “Mensch” è un’immersione di ventiquattro ore nelle vite di queste due donne; è una storia di relazione e altruismo.
Esther is a young midwife. Every day after her shift, her grandmother Laya waits for her and prepares meals with flavors from her childhood. That night, Esther has a disturbing encounter with one of her patients. Esther and Laya lead lives out of sync with their times, one through her profession and the other through her age. “Mensch” is a twenty-four-hour immersion into the lives of these two women; it’s a story of transmission and selflessness.

MORJE MED NAMA
IL MARE IN MEZZO
THE SEA IN BETWEEN
15’ – 2024 Slovenia, Czech Republic, Croatia
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Lun Sevnik
INTERPRETI/CAST: Leon Lucev, Bruno Mihanovic, Martin Pechlát
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Krystof Melka
MONTAGGIO/EDITING: Jana Vlcková
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Voyage Voyage (2018), Hra (2019)
Mentre aiuta il padre nell’attività di famiglia, un adolescente rimane bloccato su una piccola barca con un turista anziano. Mentre il ragazzo attende con ansia il ritorno del padre con il pescato del giorno, il turista inizia a fargli proposte oscene.
While helping his father with the family business, a disgruntled teenage boy is stuck on a small boat with an older tourist. As the boy anxiously waits for his father to return with the daily catch, the tourist starts making lewd suggestions.

O (HRINGUR)
O (CERCHIO)
O (CIRCLE)
19’ 37” – 2025 Iceland, Sweden
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Rúnar Eyjólfur Rúnarsson
INTERPRETI/CAST: Ingvar Sigurdsson
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Sophia Olsson
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Kjartan Sveinsson
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Heather Millard
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Last Farm (2004), 2 Birds (2008), Anna (2009), Volcano (2011), Sparrows (2015), Echo (2019), When The Light Breaks (2024)
O è la storia umana e poetica di un uomo fragile che cerca di portare a termine un compito semplice, il cui principale ostacolo è dentro di sé.
O is a humanistic and poetic story of a fragile man trying to achieve a simple task where his main obstacle is within himself.

SIRENAS IN LA NIEBLA
SIRENE NELLA NEBBIA
MERMAIDS IN THE MIST
16’ – 2023 Colombia – EUROPEAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Daniela Narváez Huertas
INTERPRETI/CAST: Lina Bedoya, Ignacio Pinilla, Moises Parra
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Andrés García, Nicolás Pinzón
MONTAGGIO/EDITING: Ginna Ortega, Frank Benitez
MUSICHE/MUSIC: Lucio Feuillet
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Gabriel Gonzales
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Jungle Silvia (2021), Eve’s daughter (2024), Caridad and the sea (2024)
Mariela, una pescatrice, è alla ricerca del figlio scomparso. Nel suo viaggio dovrà lottare contro l’intero villaggio che crede che una sirena porti via i ragazzi. Nella sua ricerca scoprirà i veri mostri del luogo.
Mariela, a fisherwoman, searches for her son who disappears. In her journey she will have to fight against the whole town, which believes that a mermaid takes the youngsters, discovering in her search the real monsters of the place.

STORYTELLING
7’ 42” – 2025 Switzerland
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Nils Hedinger
MUSICHE/MUSIC: Martin Waespe
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Lina Geissmann, prêt-à-tourner Filmproduktion, Nils Hedinger
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Yuri (2010), Animal Kingdom (2010), Chantons ensemble (2011), Der Unzusammenhang (2013), Timber (2014), Zirkus (2015), A Single Rose Can Be My Garden, A Single Friend My World (2016), Kuap (2018)
Dalle pitture rupestri alle camere dell’eco: la storia dell’umanità in una successione di racconti.
From cave drawings to echo chambers: The history of humankind is a history of storytelling.

SUCH A LOVELY DAY
UNA MAGNIFICA GIORNATA
17’ 24” – 2024 United Kingdom
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Simon Woods
INTERPRETI/CAST: Tommy Finnegan, Jenny Rainsford, Edward Bluemel, Andrew Havill, Ruby Bentall, Ellen Thomas, George Telfer, Chuku Modu, Millie Small, Sasha Willoughby, Emily Kundik
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Dave Pimm
MONTAGGIO/EDITING: Frances Parker
PRODUZIONE/PRODUCED BY: BBC Film
In una assolata giornata estiva, il dodicenne Sam si fa strada, non senza turbamenti, nel complesso mondo del matrimonio dei suoi genitori.
On a sunny summer day, 12-year-old Sam navigates his way, not without turmoil, through the complex world of his parents’ marriage.

THE TRAP
LA TRAPPOLA
9’ – 2024 Poland
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Vitalii Havura
INTERPRETI/CAST: Alana Ivory, Marcin Maranda, Mykola Kryvoruchko
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Stanisław Horodecki
MONTAGGIO/EDITING: Jakub Rados
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Wajda Studio
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Chachó (2020) , Romani (2021)
Ucraina, 2022. Kherson è sotto l’occupazione russa. Kostya, coinvolto nella lotta clandestina, si nasconde continuamente. Solo sua madre sa dove si trova e crede che l’invasione russa sia la salvezza per il paese. Durante la notte Kostya sfugge miracolosamente alla morte e si reca dalla madre per verificare che non sia stata lei a tradirlo. Tra i due comincia una discussione animata, ma, quando la madre gli offre da mangiare, Kostya non riesce a rifiutare e si siede a tavola in silenzio. Quando sta per andarsene un agente russo irrompe nella stanza e prende in ostaggio la madre minacciando di spararle.
Ukraine, 2022. Kherson under Russian occupation. Kostya, involved in the underground fight against the Russians, is constantly in hiding. Only his mother knows his whereabouts, and she believes that the Russian invasion is a salvation for the country. That night he narrowly escapes death. So he comes to his mother to check if she was the one who betrayed him. A heated argument breaks out between them, but when his mother offers him a meal, he is unable to refuse and sits down at the table in silence.
As he is about to leave, a Russian agent bursts into the room and takes his mother hostage, threatening to shoot.

THREE KEENINGS
TRE LAMENTAZIONI
10’ – 2024 United Kingdom, Ireland, United States
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Oliver McGoldrick
INTERPRETI/CAST: Seamus O’Hara, Sean Kearn, Caitriona Hinds, Niall Cusack, Niall Cusack, Olivia Nash, Aidan McCaughey, Colin Carnegie, Conor O’Donnell, Casey Jade Campbell, Lucas Acher
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Gianna Badiali
MONTAGGIO/EDITING: Reuben Hamlyn, Oliver McGoldrick
MUSICHE/MUSIC: Alex Ring Gray
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Oliver McGoldrick, Natalie Remplakowski,Cade Featherstone, Chloe Langton
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Dark Chasm of Lincoln Street (2021), Swim Captain (2023)
Ian è un attore in difficoltà che si ritrova nel ruolo insolito di “prèfico” assunto per piangere ai funerali. Mentre piange nelle cerimonie funebri nella campagna dell’Irlanda del Nord, la sua maschera di apatia inizia a scivolare dalll’umorismo al dolore nel circuito funebre locale.
Ian is a struggling actor who finds himself in the unconventional role of a professional mourner. As he tours the Northern Irish countryside, his practised mask of apathy begins to slip amongst the humour and heartache of the local funeral circuit.

TRANSUMANZA
TRANSHUMANCE
15’ – 2025 Italy
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Giovanni Bertoia
INTERPRETI/CAST: Maria Roveran, Zoe Pernici, Giulia Mazzarino
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Matteo Calore
MONTAGGIO/EDITING: Nicolò Notario
MUSICHE/MUSIC: Britt Hewitt
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Terroir Films srl
La vita di Carla, friulana di origine e milanese di adozione, viene stravolta dalla notizia che il padre è sul punto di morire. Ad aspettarla c’è la sorella Anna, che non riesce ad accettare l’imminente morte del genitore e annega la sua solitudine nell’alcol. Una disgrazia che non può essere evitata porta le due sorelle a ricostruire le fila di un rapporto andato perduto anni prima, quando Carla ha lasciato il Friuli per inseguire i suoi sogni lontano da casa.
Carla’s life is turned upside down by the news that her father, at home, is about to die. Waiting for her is her sister Anna, who cannot accept the imminent death and drowns the loneliness in alcohol. An inescapable tragedy leads the two sisters to rebuild a relationship lost years before, when Carla left Friuli to pursue her dreams away from home.

2054 SEELE
12’ – 2024 Italy
REGIA/DIRECTION: Edoardo Maione, Alice Gnech
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Veronica Tinnirello
INTERPRETI/CAST: Angela Finocchiaro, Eleonora Giovanardi, Dario Leone, Fabio Zulli
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Matteo Corti
MONTAGGIO/EDITING: Valentina Sarogni
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Conservatorio Musica ‘Cimaroa’ Anna Buonaiuto
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Istituto Europeo di Design
Ambientato nel futuro, 2054 Seele svela uno scenario in cui la violenza economica sembra aver cambiato genere e si intreccia con tematiche come il superamento del lutto, l’intelligenza artificiale, il controllo sociale e la minaccia più o meno velata ai diritti acquisiti.
Set in the future, 2054 Seele reveals a scenario in which economic violence seems to have changed gender and is intertwined with issues such as overcoming grief, artificial intelligence, social control, and the more or less veiled threat to acquired rights.

IL DNA DELLA FIABA
THE DNA OF FAIRY TALES
8’ 24’’ – 2025
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Isabelle Adriani
INTERPRETI/CAST: Greta Respighi, Serena La Pira, Isabelle Adriani, Maria Antonietta Panessa, Mia Costetti, Ledina Licaj, Giorgia Greco, Andrea Bartoli, Cecilia Predieri, Filippo Davolio, Michele Dazzi, Riccardo Caselli, Daniela Morelli, Marta Pretoshati, Eleonora Montanari, Christian Pingani, Antonella Stefanelli
La storia vera di una bambina che si rifugiava nelle fiabe e ha trasformato le ferite del bullismo in una missione di vita.
Questo short film è ispirato alla vera storia di Isabelle Adriani, autrice del DNA DELLA FIABA un’opera in dodici volumi dedicati alle origini storiche delle fiabe.
Gli interpreti del corto sono gli studenti della I.A. Academy, scuola di recitazione fondata dalla regista con sede a Palazzo Palazzi Trivelli.
The true story of a little girl who took refuge in fairy tales and turned the wounds of bullying into her life’s mission.
This short film is inspired by the true story of Isabelle Adriani, author of THE DNA OF FAIRY TALES, a twelve-volume work dedicated to the historical origins of fairy tales.
The actors in the short film are students from the I.A. Academy, an acting school founded by the director and based in Palazzo Palazzi Trivelli.

ME HATING THE MOLD
9’ – 2025 Italy
REGIA/DIRECTION: Lorenzo Paglia
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Lorenzo Paglia
INTERPRETI/CAST: Filippo Borghi
MONTAGGIO/EDITING: Lorenzo Paglia
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Mattia Gianni Dallospedale, Andrea Bezzi, Luca Pizzetti
AUDIO MIX: Alessio Cairoli
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Empty Field
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Sopramanico (2023), Pupiti (2023)
Quando una strana muffa si diffonde nella sua abitazione, un uomo scopre che è in pericolo non solo la sua casa, ma la sua stessa esistenza.
When a strange mould spreads through his home, a man discovers that not only his house is in danger, but his very existence.

PLAYING GOD
GIOCARE A FARE DIO
9’ – 2024 Italy
REGIA/DIRECTION: Matteo Burani
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Matteo Burani, Gianmarco Valentino
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Guglielmo Trautvetter
MONTAGGIO/EDITING: Matteo Burani, Gianmarco Valentino
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Pier Danio Forni
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Studio Croma animation, Autour de Minuit
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Bones (2012), Every time i run (2018), Hypno Tidoo (2021), A home for Mielodie (2022)
Una scultura d’argilla prende vita nell’oscurità di un laboratorio, circondata da misteriose creature…
A clay sculpture comes to life in the darkness of a laboratory, surrounded by mysterious creatures…

RISE UP
INSORGERE
11’ 09” – 2025 Italy
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Caterina Salvatori
INTERPRETI/CAST: Maurizio Bousso, Irene Girotti, Aguibou Ba
Musa, un giovane commesso di origine africana, viene lasciato dalla proprietaria a gestire da solo un negozio di alimentari per la prima volta. La sua giornata prende una svolta inaspettata con l’arrivo di Omar e Sara, una coppia mista – lui senegalese, lei italiana, nel pieno di un flirt…
Musa, a young shop assistant of African origin, is left by the owner to manage a grocery store on his own for the first time. His day takes an unexpected turn with the arrival of Omar and Sara, a mixed couple—he is Senegalese, she is Italian—in the midst of a flirt…

SOMMERSI
DEEP WATERS
19’ 07’’ – 2025 Italy
REGIA/DIRECTION: Gian Marco Pezzoli
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Marta Bedeschi, Giorgia Baracco
INTERPRETI/CAST: Ruben Santiago Vecchi, Alessandro Antonino, Fabio Tampella, Francesca Baldi
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Marco Ferri
MONTAGGIO/EDITING: Corrado Iuvara
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Giuseppe Tranquillino Minerva
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Kamera Film
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Vox Populi (2013), Prima del Buio (2015), Mon Clochard (2018), Miya e Jin (2021)
Valle del Santerno, estate 2023. Michael e Lorenzo, due quattordicenni annoiati, gettano sassi da un cavalcavia per gioco, ignari della tragedia che li sta per travolgere. Un’alluvione è in procinto di arrivare, per sommergere ogni cosa.
Santerno Valley, summer 2023. Michael and Lorenzo, two bored fourteen-year-olds, throw stones from an overpass for fun, unaware of the tragedy that is about to overwhelm them. A flood is about to arrive, submerging everything.

SORELLE
SISTERS
14’ 20” – 2025 Italy
REGIA/DIRECTION: Giacomo Bonazzi
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Valerio Schenetti
INTERPRETI/CAST: Victoria Guidi, Carola Favarolo, Davide Caselli
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Francesco Contini
MONTAGGIO/EDITING: Davide Bussolari
MUSICHE/MUSIC: Jacy Grillini
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Blow Up Academy
Primi del ‘900. In un casolare immerso in vasti campi vivono due sorelle: Lucia la minore e Ada la maggiore. Si vogliono bene e si prendono cura l’una dell’altra. Un giorno Lucia riceve la visita di un uomo misterioso che afferma di conoscere Ada. Improvvisamente tutto cambia, da quel rapporto apparentemente idilliaco verrà a galla una cruda verità.
Turn of the century. Two sisters live in a cottage surrounded by vast fields: Ada the older and Lucia the younger. They love each other and take care of one another. One day a mysterious man, who claims to know Ada, pays a visit to Lucia. Suddenly everything changes, from that apparently idyllic relationship a cruel truth will come to the surface.

STORIA DI UN TORERO TRISTE
STORY OF A SAD BULLFIGHTER
2’ 27” – 2025 Italy
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Maddalena Ghidoni
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Pierpaolo Iori
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Associazione culturale Mattador
In una plaza deserta e onirica, un torero trionfa sull’animale, ma dopo questa terribile violenza egli non è più lo stesso, scavando nel difficile rapporto con se stessi, con la natura e con le proprie tradizioni.
In a deserted and dreamlike plaza, a bullfighter triumphs over the animal, but after this terrible act of violence, he is no longer the same, delving into the complex relationship with oneself, with nature, and with one’s own traditions.

UN’IPOTESI SUI GENERIS – ISACCA E LE ALTRE
A UNIQUE HYPOTHESIS – ISACCA AND THE OTHERS
3’ – 2025
REGIA/DIRECTION: Camilla Torricelli, Eliana Morrone, Giulia Subazzoli, Alessio Savinelli
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Matilde Casoli, Samuele Gaspari, Andrea Marconi
INTERPRETI/CAST: Irene Gatti, Bader Ben Mansour, Vittorio Freschi, Giuseppe Fontana, Nicolò Camurri, Pietro Manfredini, Antonio Bilotta, Nicole Farioli, Samuele Gaspari, Lucia Crotti, Arianna Aracri, edoardo Gasparini, Lavinia Casali
MONTAGGIO/EDITING: Alessandra Carbini, Jin Wang
Il video è stato realizzato dalla classe 4ªD Scientifico del Liceo Ariosto-Spallanzani nell’ambito del Progetto europeo “Deploy Your Talents – Stepping up the STEM career”, promosso da Fondazione Sodalitas con il patrocinio del Comune di Milano e il coinvolgimento dell’azienda Credem.
Nel cortometraggio si immagina un passato alternativo in cui Isaac Newton, Galileo Galilei e Lazzaro Spallanzani sono donne: Galilea, Isacca e Lazza. Attraverso le loro vicende — tra derisione, esclusione e ostacoli — il racconto mette a fuoco la svalutazione storica del contributo femminile e le sue ricadute sul presente, ricordando quanto il divario di genere nella scienza sia tuttora tangibile.
The video was made by class 4ªD Scientifico of the Liceo Ariosto-Spallanzani high school as part of the European project “Deploy Your Talents – Stepping up the STEM career”, promoted by Fondazione Sodalitas with the patronage of the Municipality of Milan and the involvement of the Credem company.
The short film imagines an alternative past in which Isaac Newton, Galileo Galilei and Lazzaro Spallanzani are women: Galilea, Isacca and Lazza. Through their stories – marked by derision, exclusion and obstacles – the film focuses on the historical devaluation of women’s contributions and its repercussions on the present, reminding us how tangible the gender gap in science still is.

В животе змеи
NEL VENTRE DI UN SERPENTE
IN THE BELLY OF A SNAKE
08’ 03’’ – 2025 Russia – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Ivan Khanzhin
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Marianna Mokshina
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Ivan Khanzhin
MONTAGGIO/EDITING: Ivan Khanzhin
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Alexandra Veresova
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Svetly Story Studio
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Mouse Creation Kit (2020), The Long Kiss (2018), Little Stories of a Big Factory (2022)
Un leprotto accidentalmente entra in un vecchio tubo dell’acqua e si perde nei suoi oscuri labirinti. Una fiaba di mostri immaginari e amici veri.
A baby hare accidentally enter into an old water pipe and gets lost in its dark labyrinths. The fairytale about imaginary monsters and real friends.

Глупая собака
STUPIDO CANE
STUPID DOG
3’ 03’’ – 2025 Russia
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Daria Ishcheykina
INTERPRETI/CAST: (voce/voice) Larisa Brokhman
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Arnold Giskin
PRODUZIONE/PRODUCED BY: SMF Animation Studio
Le sciocche buffonate del cane danno fastidio da tempo alla sua padrona. Ma c’è forse un significato nascosto dietro di esse?
The silly antics of the dog have long been getting on the owner’s nerves. But is there a hidden meaning behind them?

ABOUT A COW
A PROPOSITO DI UNA MUCCA
12’ 56’’ – 2023 Czech Republic, Switzerland
REGIA/DIRECTION: Pavla Baštanová
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Pavla Baštanová, Eva Prchalová
MONTAGGIO/EDITING: Jan Daňhel
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Peter Bräker
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Maur Film, Dschoint Ventschr Filmproduktion
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Among Trees (2015), I Can’t Swim (2016), Mukumu (2017)
Un collage giocoso e poetico delle vite delle mucche in tutto il mondo, che ne cattura le gioie, le difficoltà e il legame con gli esseri umani.
A playful, poetic collage of cow´s lives worldwide, capturing their joys, struggles, and bond with humans.

ADIEU GROPIUS
ADDIO GROPIUS
SO LONG GROPIUS
4’ 09’’ – 2024 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Bertille Rondard
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Lili Gondret, Mathilde Petit, Maïlys Bozio, Madeleine Fayet Sierra, Manija Kader, Alice Lebrat
MONTAGGIO/EDITING: Bilie Belin
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Freya Lily
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Poudrière – École du Film d’Animation
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Dans le sens du poil (2020), Le dernier œuf (2021), Nono va encore avoir zéro (2025)
Dopo aver finito di leggere l’ultimo capitolo di una meravigliosa saga con pirati e una lucertola gigante, Lou deve tornare alla vita di tutti i giorni, ma la realtà è davvero deludente.
Having finished reading the last instalment of a wonderful saga featuring pirates and a giant lizard, Lou has to get back to everyday life – but reality is sorely disappointing.

ALL IS NOT LOST
NON TUTTO È PERDUTO
10’ 44’’ – 2023 United Kingdom, United States
REGIA/DIRECTION: Daniel Greaves, Ruth Beni
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Ruth Beni, Daniel Greaves
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Shaun Sewter
MONTAGGIO/EDITING: Haim Litani
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Mcasso
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ruth Beni
FILMOGRAFIA DEI REGISTI/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Ruth Beni
Eva Goes to Foreign (2006), Two Little Girls (2008),
A Dangerous Journey (2010), Our Girl (2012) Peace on Earth (2016), The True Story of Ghati and Rhobi (2013), The Secret Gardeners (2015)
Daniel Greaves
Manipulation (1991), Flatworld (1997, codiretto con/codirected with Patrick Veale), Rockin’ & Rollin’ (2001, codiretto con/codirected with Richard Jack), Little Things (2004), Speechless (2009), Mr. Plastimime (2014), Big Bag (2016)
Ruth Beni e/and Daniel Greaves
Needlecraft (2015), My Body My Rules (2015), All of Us (2017), All of Our Shadows (2020)
Quando una catastrofica eruzione vulcanica scaglia un cumulo di detriti nelle profondità di una caverna sotterranea buia, questi frammenti di vita, un assortimento di gusci, bastoncini, occhi, rocce e arti spinti dall’eterno istinto di sopravvivenza, si ricompongono rapidamente in nuove creature viventi.
When a cataclysmic volcanic eruption flings a jumble of debris deep into a dark underground cave, these shattered components of life, an assortment of shells, sticks, eyes, rocks, and limbs driven by the eternal instinct for survival, quickly reassemble into new living creatures.

AUTOKAR
AUTOBUS
17’ 27’’ – 2025 Belgium, France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Sylwia Szkiłądź
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Natalia Wolska, Anna Seniuk, Henryk Niebudek, Elżbieta Gaertner, Marcin Pempuś, Lidia Sadowa,
Barbara Jonak, Mariusz Ostrowski, Konrad Beta
MONTAGGIO/EDITING: Jérôme Erhart
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Barbara Drazkov
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Ozù Productions, Studio Amopix, Vivi Film, Novanima
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Limaçon et caricoles (2012, codiretto con/codirected with Nim Gamboa), Grain d’amour (2013), La soupe aux fraises (2014); Le renard minuscule (2016, codiretto con/codirected with Aline Quertain)
Negli anni ‘90, Agata, una bambina di 8 anni, lascia la Polonia per trasferirsi in Belgio. Preoccupata per il viaggio, la piccola scrive una lettera al padre rimasto in patria, ma la matita le cade e si perde sull’autobus. Costretta a superare la sua timidezza, si infila tra i sedili alla ricerca della matita, immergendosi in un mondo fantastico popolato da strani passeggeri metà umani e metà animali.
In the 1990s, 8 years-old Agata leaves Poland for Belgium. Anxious about her journey, the little girl writes a letter to her father back home, but her pencil falls out and gets lost on the bus. Forced to overcome her shyness, she crawls between the seats in search of the pencil, plunging into a fantastic world populated by strange half-human, half-animal passengers.

BOBEL’S KITCHEN
LA CUCINA DI BOBEL
10’ 25’’ – 2024 Belgium
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Fiona Rolland
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Adrien Mirland, Adelina Comsa, Fiona Rolland, Robinson Van Hoof, Julien Seynaeve, Ella Christensen, Cléo Masquelier, Martin Degouve
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Fiona Rolland
MONTAGGIO/EDITING: Fiona Rolland
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Virginie Tasset
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Vincent Gilot
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
One Nut at a Time (2021)
Bobel, un piccolo fungo velenoso, sogna di diventare cuoco al mercato del suo villaggio. Ma i pregiudizi degli abitanti del villaggio renderanno difficile il suo compito.
Bobel, a poisonous little mushroom, dreams of becoming a cook at his village market. But the prejudices of the villagers will make his task difficult.

DE-SASTRE
DI-SARTO
DESASTER
8’ 12’’ – 2024 Spain – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Marolyn Ávila, Tommaso Mangiacotti, María Antonieta Fernández, Constanza Melio, Kuang Yi Lee
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Santiago Nakakawa, Yuliya Protasova
MONTAGGIO/EDITING: María Antonieta Fernández, Marolyn Ávila
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Yuliya Protasova
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Producciones Dosmentes
Daniela si è appena trasferita in un vecchio appartamento ed è pronta a renderlo la sua nuova casa. Con il passare dei mesi, Daniela nota che sta succedendo qualcosa di strano: i suoi vestiti presentano tagli e buchi di forme particolari.
Daniela has just moved into an old apartment and is ready to make it her new home. As the months go by, Daniela notices that something strange is happening: her clothes have cuts and holes in particular shapes.

DOTKNOUT SE TMY
TOCCARE L’OSCURITÀ
TOUCHING DARKNESS
4’ 50’’ – 2024 Czech Republic – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Jamaica Kindlová
INTERPRETI/CAST: (voce/voice) Vítek Ševčík
MONTAGGIO/EDITING: Jamaica Kindlová
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Jan Strnad
PRODUZIONE/PRODUCED BY: FAMU
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Inside (2022), Hunt (2022)
Il piccolo Vítek, di dieci anni, ha delle capacità speciali: può sentire e percepire cose che gli altri non riescono a percepire. Questo documentario animato ci apre le porte del suo mondo e ci mostra che l’assenza di un senso non deve necessariamente essere un ostacolo.
Ten-year-old Vítek has special abilities – he can feel and hear what others cannot. This animated documentary opens a door to his world and shows us that the absence of one sense doesn’t have to be just an obstacle.

EYES
OCCHI
13’ 48’’ – 2023 South Korea
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Nam Hyokyoung, Choi Yoojae
MONTAGGIO/EDITING: Nam Hyokyoung, Choi Yoojae
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Kim Dongmeong
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Nam Hyokyoung, Choi Yoojae
FILMOGRAFIA DELLE REGISTE/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Garden of Dreams (2021), Matryoshka (2021)
C’è un bambino di nome Wilson nato con un solo occhio. Brillante e positivo, Wilson, che amava disegnare, inizia ad avere paura di farlo a causa dei ripetuti episodi di bullismo da parte dei compagni di scuola. Un giorno, Wilson scopre una strana creatura nel cortile della scuola e viene condotto in una foresta dove accadono eventi inaspettati…
There is a child called ‘Wilson’ born with only one eye congenitally. Bright and positive, Wilson, who enjoyed drawing, becomes afraid of drawing due to repeated bullying by school kids. One day, Wilson discovers a strange creature in the school backyard and is led into a forest where unexpected events happen..

FLY BY
VOLO
2’ 53’’ – 2022 Czech Republic – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Filip Dobeš
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: George Wilson
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Faculty of Multimedia Communications, Tomas Bata University in Zlín
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Blowing Off Steam (2023, codiretto con/codirected with Nora Fossan), Little Big Home (2025, codiretto con/codirected with Štěpánka Mikulíková)
Una nuvola si prende cura di un fiore colorato. La sua giornata tranquilla viene interrotta quando un aereo entra in scena.
A cloud takes cares for a colorful flower. His calm day is disrupted when a plane enters the scene.

FREAK OF NATURE
SCHERZO DELLA NATURA
8’ 16’’ – 2024 Germany
REGIA/DIRECTION: Alexandra Lermer
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Alexandra Lermer, Elisabeth Stein
MONTAGGIO/EDITING: Alexandra Lermer
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Johannes Lang
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Nuremberg Institute of Technology Georg Simon Ohm
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Theodor (2018, codiretto con/codirected with Maraike Krämer and Susanna Orincsay)
Una creatura timida e solitaria è troppo spaventata per lasciare la vecchia gabbia del circo in cui era intrappolata, finché non trova una piccola piantina di cui prendersi cura.
A shy and lonely creature is too scared to leave the old circus cage it once was trapped in until it finds a little seedling to care for.

FULL NEST
NIDO PIENO
5’ 40’’ – 2025 Germany
REGIA/DIRECTION: Elena Walf
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Elena Walf, Simon Thummet, Varvara Kuznetsova
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Nicolai Krepart
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Studio Film Bilder GmbH
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Something (2015), Bat Time (2015), Damn It! (2021)
Il nido dello scoiattolo è ben imbottito per il freddo inverno con ogni genere di oggetti rubati. Ma poi scoppia un’alluvione e gli animali della foresta fuggono alla fattoria di Lena. Lo scoiattolo vorrebbe aiutarli…
The squirrel’s nest is warmly padded for the cold winter with all kinds of stolen goods. But then a flood breaks out and forest animals flee to Lena’s farm. The squirrel would like to help them…

HOUSE TRAP
TRAPPOLA DOMESTICA
2’ 15’’ – 2024 The Netherlands
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: George Hampshire
MONTAGGIO/EDITING: Martijn Welles
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Darius Timmer, Tessa Rose Jackson
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Family Affair Films
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
The Squid (2019), Dog Day (2022)
Quando un topo ruba l’ultimo pezzo di un puzzle, una famiglia divisa si riunisce per un gioco al gatto e al topo.
When a mouse steals the last piece of a puzzle, an estranged family is brought together for a cat-and-mouse game.

IL ÉTAIT UNE FOIS À DRAGONVILLE…
C’ERA UNA VOLTA A DRAGONVILLE…
ONCE UPON A TIME IN DRAGONVILLE…
9’ 15’’ – 2024 France, Switzerland
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Marika Herz
MONTAGGIO/EDITING: Antoine Rodet
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Lucas Mège
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Folimage, Nadasdy Film
Samson, un drago vittima di bullismo da parte degli altri abitanti di Dragonville, è costretto a trasferirsi a Humanville. Lì incontra Simon, un ragazzino che lo aiuta ad affrontare tutte le difficoltà.
Samson, a dragon bullied by the other inhabitants of Dragonville, is forced to enter Humanville. There he meets Simon, a little boy who helps him to face all the difficulties.

J’AI TROUVÉ UNE BOITE
HO TROVATO UNA SCATOLA
I FOUND A BOX
9’ – 2025 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Eric Montchaud
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Bernard Bouillon, Sébastien Bizzoto, Thierry Blanc, Loïc Guingand, Sabrina Rauch, Alexandre Sigrist
MONTAGGIO/EDITING: Santi Minasi
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Pierre Bastien
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Sacrebleu Productions
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Les Animals (2001), L’Odeur du chien mouillé (2003), La Petite Casserole d’Anatole (2014), Un caillou dans la chaussure (2020), Josette et Bobbi (2021)
Un giorno, Guy, un uccellino che corre nella foresta, sbatte contro una scatola e si chiede: «Ma a cosa può servire questa scatola?»
One day, Guy, a bird running in the forest hits a box. And Guy asks himself: «But what can this box be used for?»

KUKELEKU
3’ 04’’ – 2024 The Netherlands
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Jelle Janssen
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: George Milburn, Nat Sale
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Jeroen Jaspers, Bas van Win
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Elliot (2020), Cliffhanger (2020, codiretto con/codirected with Diederick Geers, Jasper Loos), Make Do (2021, codiretto con/codirected with Leah Blem, Fred Stanton)
Dopo aver scoperto un giocattolo che emette un suono stridulo, il gallo senza voce Nugget finge di cantare per rivendicare il trono, ma presto si rende conto che il potere non è così appagante come immaginava.
After discovering a squeaky toy, the voiceless rooster Nugget fakes his crow to claim the throne, but soon realizes that power isn’t as fulfilling as he imagined.

LA CARPE ET L’ENFANT
LA CARPA E IL BAMBINO
THE CARP AND THE CHILD
6’ 53’’ – 2024 France, Belgium
REGIA/DIRECTION: Morgane Simon, Arnaud Demuynck
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Arnaud Demuynck
INTERPRETI/CAST: (voce/voice) Marcia Vanneste
MUSICHE/MUSIC: Yan Volsy
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Les Films du Nord, La Boîte,… Productions
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Arnaud Demuynck
Dame Saisons (2020, codiretto con/codirected with Célia Tisserant), Yuku et la fleur de l’Himalaya (2022, codiretto con/codirected with Rémi Durin), Grosse Colère, Va-t’en, Alfred !, Quand j’avais peur du noir (2022-2023, codiretti con/codirected with Célia Tisserant)
Un bambino va a pescare le carpe. Ma ha la pessima idea di portare con sé il suo cagnolino. Tra il cucciolo, una rana e un’anatra, non è facile catturare un pesce…
A child goes carp fishing. But he has the bad idea of bringing his little dog with him. Between the puppy, a frog and a duck, it’s not easy to catch a fish…

LA CASE VIDE
IL RIQUADRO VUOTO
THE EMPTY PANEL
11’ 42’’ – 2025 France – ITALIAN PREMIERE
REGIA/DIRECTION: Thibault Chollet
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Thibault Chollet, Emma Degoutte
INTERPRETI/CAST: (voce/voice) Zélie Chalvignac
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Pablo Ossandón Valdés
PRODUZIONE/PRODUCED BY: GASP!, Amopix, Les Tisseurs d’Images
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Septembre (2011), The Walker (2016), The Dream of B. Soares (2019)
Dopo la morte del suo cane, Paul, sedicenne, ha smesso di disegnare le fantastiche avventure in cui loro erano gli eroi. Ma la sua sorellina insiste affinché lui completi un disegno incompiuto.
Since the death of his dog, 16-year-old Paul has given up drawing the fantastic adventures in which they were heroes. But his little sister insists that he completes an unfinished drawing.

LA LÉGENDE DU COLIBRI
LA LEGGENDA DEL COLIBRÌ
THE LEGEND OF THE HUMMINGBIRD
9’ 29’’ – 2025 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Morgan Devos
MONTAGGIO/EDITING: Antoine Rodet
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Cyrille Marchesseau
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Folimage
Un incendio divampa nella foresta pluviale amazzonica e gli animali spaventati abbandonano il loro habitat per rifugiarsi sull’altra sponda. Solo un piccolo colibrì continua a combattere il fuoco quando vede un bradipo e il suo piccolo intrappolati tra le fiamme.
A fire breaks out in the Amazon rainforest, and frightened animals leave their habitat to take refuge on the other bank. Only a little hummingbird persists in fighting the fire when he spots a sloth and its young trapped in the flames.

LE GRAND PARTY ANNUEL DES CRÉATURES DE LA LUNE
LA GRANDE FESTA ANNUALE DELLE CREATURE DELLA LUNA
THE GREAT ANNUAL PARTY OF THE CREATURES OF THE MOON
2’ 52’’ – 2024 Canada
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Francis Desharnais
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Francis Desharnais
MONTAGGIO/EDITING: Francis Desharnais
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Fred Lebrasseur
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Francis Desharnais
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Rumeurs (2003, codiretto con/codirected with Groupe Kiwistiti), Des femmes libres (2012)
Gli esseri umani hanno finalmente lasciato la Luna! FESTEGGIAMO!
Humans have finally left the moon! LET’S PARTY!

LE MONSTRE MARIN
IL MOSTRO MARINO
THE SEA MONSTER
9’ 07’’ – 2024 Belgium, France
REGIA/DIRECTION: Frits Standaert
SCENEGGIATURA/SCRIPT: An De Gruyter
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Willhelma Beaulieu, Georges Cabaret, Ethan Noel, Carine Seront
MONTAGGIO/EDITING: Frits Standaert
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Yan Volsy
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Boîte,… Productions, Les Films du Nord, Shelter Prod
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Jailbirds (1990), Wundermilch (1991), Kiss the Moon (1993), L’Écrivain (2003), Rumeurs (2011), Compte les moutons (2015), L’Humble Tailleur de pierre (2018), La Cerise sur le gâteau (2019), Les Biscuits de Mamy (2022)
Sulla spiaggia, Charlotte vuole giocare ai pirati con i suoi due fratelli, Kobe e Maxim. Ma le è permesso solo giocare in modo passivo. Una ragazza non può combattere con i suoi fratelli, che sono veri pirati! Irritata, se ne va. Sul molo incontra Elly, un mostro marino centenario. Insieme escogitano un piano per dare una lezione a Maxim e Kobe…
On the beach, Charlotte wants to play pirates with her two brothers, Kobe and Maxim. But she’s only allowed to play passively. A girl is not allowed to fight with her brothers, who are real pirates! Vexed, she leaves. On the pier, she meets Elly, a hundred-year-old sea monster. Together they hatch a plan to teach Maxim and Kobe a lesson…

LE PORTAIL MAGIQUE
IL PORTALE MAGICO
THE MAGIC PORTAL
10’ 47’’ – 2024 Belgium
REGIA/DIRECTION: 18 bambini/18 children, Delphine Hermans, Simon Medard
SCENEGGIATURA/SCRIPT: 18 bambini/18 children
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) 18 bambini/18 children
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: 18 bambini/18 children
MONTAGGIO/EDITING: Simon Medard
MUSICHE/MUSIC: Ketsa “Birds”
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Camera-etc
In una foresta appare misteriosamente un portale magico che esaudisce tutti i desideri di Jacassine e della sua piccola famiglia. Ma quando i desideri si avverano, sorgono conseguenze inaspettate che minacciano l’armonia della comunità.
In a forest, a magical portal mysteriously appears, granting all the wishes of Jacassine and her little family. But as desires come true, unexpected consequences arise, threatening the harmony of the community.

LE TUNNEL DE LA NUIT
IL TUNNEL DELLA NOTTE
THE NIGHT TUNNEL
8’ 58’’ – 2024 Belgium, France, The Netherlands
REGIA/DIRECTION: Annechien Strouven
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Bert Lesaffer
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Eppo Van Elslande, Siel Van Elslande, Zoé Vanluffelen, Maarten Vanluffelen
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Yan Volsy
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Louisa (2016)
Dopo aver scavato un tunnel sulla spiaggia, due bambini provenienti da due parti opposte del mondo si incontrano. Insieme, scavano una galleria fino al Polo Nord…
After digging a tunnel on the beach, two kids from different sides of the world meet each other. Together, they dig their way to the North Pole…

LES BOTTES DE LA NUIT
GLI STIVALI DELLA NOTTE
THE NIGHT BOOTS
12’ 21’’ – 2024 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Pierre-Luc Granjon
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Brieuc Laudet, Bernard Bouillon, Émilie Meillon, Yves Bouveret, Claire Granjon, Loïc Burkhardt, Max Granjon, Charlotte Granjon
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Sara Sponga
MONTAGGIO/EDITING: Antoine Rodet
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Timothée Jolly
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Am Stram Gram
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Petite escapade (2001), Le château des autres (2003) e L’enfant sans bouche (2004), Le Loup blanc (2007), L’Hiver de Léon (2007, codiretto con/codirected with Pascal Le Nôtre), Le printemps de Mélie (2009), L’Été de Boniface, L’Automne de Pougne (2010 e 2012, codiretti con/codirected with Antoine Lanciaux), La Grosse Bête (2013), Le Chien (2018), The Inventor (2023, codiretto con/codirected with Jim Capoblanco)
Mentre i suoi genitori accolgono gli amici, un bambino esce di casa nel cuore della notte e si addentra nel sottobosco, indossando stivali di gomma. Lì, una strana bestia, curiosa e solitaria, lo condurrà nel cuore della foresta per incontrare le creature notturne che vi abitano…
While his parents are welcoming friends, a child leaves home in the middle of the night and enters the undergrowth, wearing rubber boots. There, a strange beast, curious and solitary, will lead him into the heart of the forest to meet the nocturnal creatures that live there

MARIE
3’ 31’’ – 2024 Czech Republic
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Jan B. Piskač
MONTAGGIO/EDITING: Alexandra Volfová
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Anna Hokešová
PRODUZIONE/PRODUCED BY: FAMU
Durante la monotona lezione, Frantisek si immerge nelle profondità della sua immaginazione e si perde nei disegni sulle pagine del suo quaderno. Tuttavia, più si addentra nel suo mondo, più i pensieri sulla sua compagna di classe Maria, di cui è perdutamente innamorato, diventano ardenti.
During the monotonous lesson, Frantisek dives into the depths of his imagination and loses himself in the drawings on the pages of his notebook. However, the deeper he gets into his world, the more burning thoughts about his classmate Maria, with whom he is head over heels in love.

MOINEAUX
PASSERI
SPARROWS
11’ 37’’ – 2024 Belgium, France
REGIA/DIRECTION: Rémi Durin
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Rémi Durin, Arnaud Demuynck
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Arnaud Demuynck, Elias vervecken, Lucien Volsy-Roussel, Marcia Vanneste
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Yan Volsy
PRODUZIONE/PRODUCED BY: La Boîte,… Productions, Les Films du Nord
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
La-haut (2005), Mademoiselle Chloe (2006), Sequence 01 Plan 02 (2007), De si pres (2009), L’Aiguillage oublie (2010), The Scent of Carrots (2014), The Unicorn (2016), Big Wolf & Little Wolf (2018), Head in the Clouds (2023)
In un tempio buddista, i giovani monaci iniziano la loro meditazione quando arriva il maestro. Uno dei bambini è distratto da un passero e segue l’uccello fuori dal monastero. Qui inizia una passeggiata fuori dai sentieri battuti che lo porterà al viaggio della sua vita.
In a Buddhist temple, young monks begin their meditation when the master arrives. One of the children is distracted by a sparrow and follows the bird outside the monastery. Here begins a walk off the beaten paths that goes to the tour of his lifetime.

NINA’S FRIEND
L’AMICA DI NINA
5’ 50’’ – 2023 Belgium
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Neyrouz Jemour
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Seia Smits, Eleonor Kochankova
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Philipp Grobe
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Kask School of Arts Gent
Nina è una ragazzina che non sa come comunicare con gli altri bambini. Un giorno, al parco, stringe una nuova amicizia con Ellie. Ma quando Nina diventa insicura e inizia a temere di perdere la sua nuova amica, si lascia sopraffare dalle emozioni.
Nina is a young girl who doesn’t know how to communicate with other children. One day, she forms a new friendship in the park with Ellie. But when Nina becomes insecure and starts fearing she’ll lose her new friend, she let’s her emotions take over.

NUTISSIMO
NOCCIOLISSIMO
2’ 48’’ – 2025 France
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Nicolas Bianco-Levrin
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Nicolas Bianco-Levrin
MONTAGGIO/EDITING: Julie Rembauville
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Maxence Camelin
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Prototypes Productions
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Monsieur Jean (2004), Le Machino (2004), Baptistin l’imbattable (2006), 3 ours & 1 frigo vide (2008), Ailleurs (2008), Ben Hora (2010), Le Temps de vivre (2010), Les Petites cases (2010), Merci mon chien (2012), Patakès (2012), Le Chameau & le dromadaire (2014), Celui qui
domptait les nuages (2015) Il était 3 fois (2015), Le Bal des princesses (2018) Petite Étincelle (2019), Une Histoire de Jeannot (2019), Attention au loup! (2019), Vieille Peau (2020), Le Prince au bois dormant (2020), Kiki la plume (2020), 6 pattes sous terre (2021), Marcel le Père Noël et
le petit livreur de pizza (2023), Zizanizzz (2024)
All’inizio dell’autunno, uno scoiattolo prepara le sue riserve per l’inverno, raccogliendo ghiande, castagne e nocciole. Quando finisce il suo inventario, si rende conto che gli manca una noce. Quando la trova, un corvo gli vola incontro, dando il via a un frenetico inseguimento tra i rami della foresta.
At the beginning of autumn, a squirrel prepares its reserves for winter, harvesting acorns, chestnuts and hazelnuts. As he finishes his inventory, he realizes that he is missing one nut. When he finds it, a crow flies at him, triggering a frantic chase through the branches in the forest.

RICE BALL RICE!
RISO PER POLPETTE DI RISO!
2’ 13’’ – 2025 Japan
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Ikuo Kato
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Wakako Abo
PRODUZIONE/PRODUCED BY: TaMaNi Film
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Sokushinbutsu (2006), Reading (2008), My Socks (2012), Water in the Cup (2018)
Un’animazione a ritmo di musica sul processo alla base delle onigiri, polpette di riso giapponesi.
A musical animation about the process behind onigiri, Japanese rice balls.

SĒNES DZĪVE
LA VITA DEI FUNGHI
MUSHROOM’S LIFE
7’ 32’’ – 2024 Latvia
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Ēvalds Lācis
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Agate Marija Bukša, Polina Čerņenoka, Zane Daudzina, Egons Dombrovskis, Jānis Kirmuška
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Ēvalds Lācis
MONTAGGIO/EDITING: Ēvalds Lācis
MUSICHE/MUSIC: Jēkabs Nīmanis
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Animācijas brigāde
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Jauna suga (2008, codiretto con/codirected with Māris Brinkmanis), Ledus Pavelnieks (2009), Hedgehogs and the City (2012), Kurmis un bullis (2017)
Una famiglia di mosche dei funghi cerca di impedire che il proprio fungo finisca nel cesto di un cacciatore, utilizzando varie strategie.
A family of mushroom flies try to keep their mushroom from ending up in a hunter’s basket by using various techniques.

SÃO SÓ DIABRETES
SONO SOLO DIAVOLETTI
JUST LITTLE IMPS
3’ 06’’ – 2023 Portugal – ITALIAN PREMIERE
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Studenti di scuola superiore della/Students from Highschool of Escola Básica Maria Pais Ribeiro – A Ribeirinha con l’orientamento da parte di /with orientation from Leonor Pacheco e/and Dimitrije Mihajlovic
MONTAGGIO/EDITING: Leonor Pacheco
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Solar, Galeria de Arte Contemporânea, Curtas Metragens CRL
Una bambina fatica ad addormentarsi, ma ogni volta che chiude gli occhi, piccole creature dispettose appaiono dall’oscurità.
A little girl struggles to fall asleep, but every time she closes her eyes, small impish creatures appear from the darkness.

THE REFUSERS
I RIFIUTANTI
2’ – 2024 The Netherlands
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Wiep Teeuwisse
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Steven Frederickx
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Marta Arpini
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Tinsel Studio
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Depart at 22 (2015), Intermission expedition (2019)
All’angolo di una strada della città, un cumulo di rifiuti abbandonati circonda due cassonetti. Un vecchio materasso inizia a parlare tristemente: “Dicono che sono sporco…” Altri rifiuti si uniscono a lui, condividendo i motivi per cui sono stati scartati. Poi, un giornale viene sollevato dal vento e sembra danzare sotto la luce di un lampione. Ispirati, i rifiuti iniziano a vedersi in modo positivo.
On a street corner in the city, a heap of dumped garbage surrounds two garbage containers. An old mattress begins to speak sadly: “They say I’m dirty…” Other pieces of garbage join in, sharing the reasons why they have been discarded. Then, a newspaper is picked up by the wind and seems to dance in the spotlight of a streetlamp. Inspired, the waste begins to see themselves positively.

TOTI
6’ 03’’ – 2024 Switzerland
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Maëlle Chevallier
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Jérôme Vittoz
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Nadasdy Film, RTS Radio Télévision Suisse
Due piccole cellule si incontrano e crescono in armonia, finché una separazione forzata le trasforma in esseri così diversi da non poter più continuare il loro viaggio insieme.
Two small cells meet and grow up in harmony, until a forced separation turns them into beings so different that they cannot continue on their journey together.

TSURU
6 13’’ – 2024 Brazil
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Pedro Anias
FOTOGRAFIA/CINEMATOGRAPHY: Pedro Anias
MONTAGGIO/EDITING: Paulo Egidio
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Felipe Vaqueiro
PRODUZIONE/PRODUCED BY: Pedro Anias
Un foglio di carta addormentato, dopo essere stato risvegliato dal battito d’ali di uno Tsuru (uccello giapponese origami), intraprende un viaggio impegnativo alla ricerca della trasformazione.
A sleeping piece of paper, after being awakened by the flapping wings of a Tsuru (Japanese bird origami), begins a challenging journey in search of transformation.

VLČEK
LUPO
WOLFIE
13’ 12’’ – 2025 Czech Republic
REGIA E SCENEGGIATURA/DIRECTION AND SCRIPT: Philippe Kastner
MONTAGGIO/EDITING: Prokop Prčík
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Philippe Kastner
PRODUZIONE/PRODUCED BY: FAMU
FILMOGRAFIA DEL REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Haraburdí (2021), Wolfeater (2021), Věž (2021), ŠMIK! (2023), Deniska umřela (2023)
Madre è un essere misterioso che se ne sta seduto in una stanza e passa il tempo a disegnare animali che prendono vita. Man mano che incornicia e appende ogni disegno alla parete, attorno a ciascun animale appare una foresta e i disegni riempiono presto l’intera parete. Tuttavia, accade un disastro: Madre fa una macchia d’inchiostro e crea Wolfie, un piccolo lupo con il naso macchiato d’inchiostro, che inizia a correre dappertutto e a combinare un’enorme confusione.
Mother is a mysterious being who sits in a room and
spends her time drawing animals that come to life.As she
frames and hangs each picture on the wall, a forest appears around each animal and the pictures soon fill up the entire wall. However, disaster strikes: Mother makes an ink blot and creates Wolfie, a little wolf with an inky nose, who starts running around and making a huge mess.

WRITING HOME
SCRIVERE A CASA
12’ 04’’ – 2024 Czech Republic
REGIA/DIRECTION: Eva Matejovičová
SCENEGGIATURA/SCRIPT: Eva Matejovičová, basato su un libro di/based on a book by Aneta Frantiska Holasová
INTERPRETI/CAST: (voci/voices) Katerina Hrdinová, Michaela Hoffová, Patrik Mojzis, Berenika Bohac
MONTAGGIO/EDITING: Savva Dolomanov, Marguerite Farag
MUSICA ORIGINALE/ORIGINAL SCORE: Juras Karaka
PRODUZIONE/PRODUCED BY: CoFilm, FAMU
FILMOGRAFIA DELLA REGISTA/DIRECTOR’S FILMOGRAPHY:
Sancturay (2021)
La piccola Ipsinka vive una vita felice e agiata nella sicurezza della sua colonia di coleotteri della corteccia nella foresta. Tuttavia, un incendio causato da un mozzicone di sigaretta dimenticato la separa dalla sua famiglia, le brucia il braccio e distrugge la sua casa. Trova rifugio in una città vicina, nascondendosi sulla finestra più alta di una scuola umana…
Little Ipsinka lives a happy, comfortable life in the safety of her bark beetle colony in the forest. However, fire, caused by a forgotten cigarette butt, separates her form her family, burns her arm and destroys her home. She finds shelter in a nearby town, hiding on the top window of a human school…